Pšenica a lepok… Áno, či nie?

Pár zaujímavých faktov o LEPKU a PŠENICI…čo spôsobuje vášmu telu, vrátane skrytých pascí, kde by ste možno lepok nehľadali…

Kvalita múky (bežne dostupnej pšenice) je na pováženie… po rokoch genetického modifikovania, aby bola čo najvyššia výnosnosť a vplyvom postrekov chémiou tesne pred samotným zberom z polí, aby sa nevysýpala zo zŕn… koľko chemickej záťaže do seba dostaneme a koľko z toho sa premení na toxíny a škodlivé látky, ktoré nevieme z tela vylúčiť?

Napriek tomu pouvažujte, či lepok môže byť váš problém..

PREJAVY NEZNÁŠANLIVOSTI LEPKU:

  • bolesť brucha, nafúknuté brucho, zápcha (najmä u detí) hnačka (môže sa objaviť okamžite po konzumácii napr. pečiva)
  • závraty, problém s rovnováhou, zahmlievanie pred očami
  • vyčerpanosť a dlhotrvajúca únava aj po 8 hodinovom spánku
  • bolesti hlavy a migréna- často po 1/2 hodine až hodine po jedle
  • výsyp na koži, ekzém najmä v oblasti ramien, hornej časti chrbta – suchá a svrbivá koža
  • zmenená, zhrubnutá koža na zadnej časti rúk a stehien
  • opuch a bolesti kĺbov, svalov a šliach, končatín
  • depresia, úzkosť, hyperaktivita (najmä u detí)

ČO SA PRI TOM DEJE VO VAŠOM TELE, AK LEPOK NETOLERUJTE:

  • pri dlhodobom požívaní lepku tenké črevo zostáva chronicky zapálené- lepok dráždi mikrokly v jeho vnútri, čo následne spôsobuje zlé vstrebávanie minerálov, vitamínov a stopových prvkov
  • dlhodobé zlé vstrebávanie spôsobuje trvalú únavu, bolesti hlavy, nafukovanie, kŕče

NEČAKANÉ PASCE… ALEBO KDE BY STE LEPOK NEHĽADALI:

  • údeniny a dochucovadlá (kečup, majonéza, sójová omáčka, bujóny)
  • instatné jedlá (instatné polievky)
  • jogurty
  • pivo, likéry, tvrdý alkohol
  • lieky, želatínové kapsule
  • sladidlá a farbivá, škroby- v stopových množstvách

…a OKREM POTRAVÍN SA NACHÁDZA AJ…

  • v kozmetike: balzamy na pery, rúže
  • v officoch: lepidlo na papierových lepiacich páskach a obálkach

ODPORÚČA SA VŠAK ZISTIŤ biorezonančným VYŠETRENÍM, ČI VÁM VADÍ LEPOK alebo KONKRÉTNE PŠENICA (kvôli jej zhoršenej kvalite a chemickej záťaži pre organizmus). Ak totitž nemáte problém s lepkom a úplne ho vylúčite z potravy, pripravujete sa o niektoré telu prospešné látky (vitamíny skupiny B, vlákninu napríklad). Keď obmedzíte mnohotvárnosť črevnej flóry, vystavuje sa riziku vzniku ďalších chorôb.

V tom prípade je vhodnejšie NAHRADIŤ bielu pšenicu zdravšími variantmi.

V prípade neznášanlivosti lepku/pšenice vám poradím ako na to pri pečení a varení – konkrétnymi receptami a radami pre vás na mieru.