Poruchy spánku – 3 prejavy a 3 riešenia

Problém č. 1 – NEVIETE ZASPAŤ

Vaša myseľ sa nevie upokojiť a vy stále premýšľate nad tým, čo ste (neu)robili cez deň alebo čo vás čaká zajtra, vynárajú sa vám obavy a strachy,prichádza na vás úzkosť.

Riešenie:

  • dôležitá je večera. Nesmie byť ťažká, vyhoďte zo stravy živočíšne bielkoviny a nahraďte ich buď hustejšou zeleninovou polievkou alebo zeleninovým jedlom (pozor nie studený surový šalát, ale dusenú, varenú, pečenú zeleninu, prívarky a pod).
  • večeru si musíte dať najneskôr 3 hodiny pred spánkom.
  • po večeri už nepracujte mentálne
  • nepozerajte akčné filmy, rozrušia vás
  • pred odchodom do postele si dajte teplú sprchu, po nej sa natrite vonným olejom, dajte si šálku čaju z medovky alebo harmančeku, k posteli si dajte levandulový olej do arómalampy alebo pár kvapiek na vankúš
  • do postele choďte do 22:00 hod, vytvorte si z toho rituál. Na začiatku nemusíte hneď o 22:00 zaspať, stačí ak sa do tohto času dostanete do postele a zostanete už v kľudovom režime.
  • vstávajte pravidelne okolo 6:00hod, vytvorte si ďalší rituál a snažte sa postupne vstávať aj bez budíka

Problém č. 2 – ZASPÍTE BEZ PROBLÉMOV, ALE PRAVIDELNE SA BUDÍTE V NOCI V TOM ISTOM ČASE, zvlášť v čase medzi 2:00-4:00 hod.

Môžete pociťovať strach, úzkosť, hnev alebo iné pocity, alebo naopak ste vyspatý, plný energie a neviete už v posteli zostať ležať.

Riešenie:

  • na večeru si dajte jedlo z kvalitných surovín a v dostatočnom množstve (nie živočíšne)
  • pred spánkom si dajte šálku teplého mlieka (rastlinného), do ktorého pridáte malé množstvo ružovej vody
  • pred odchodom do postele si premasírujte (hlavu a) chodidlá kokosovým olejom.
  • pred spánkom si zakážte akékoľvek akčné, hororové filmy (alebo s násilím) a počítačové hry, čítajte si alebo počúvajte relaxačnú hudbu

Problém č. 3 – BUDÍTE SA UNAVENÝ AKO PO NOČNEJ ŠICHTE

Spíte pravidelne 8 hodín a viac, ale ráno po prebudení sa necítite sviežo, ťažko sa vám vylieza z postele, nevládzete. Večer sa neviete donútiť zaliezť do postele včas.

Riešenie:

  • vytvorte si rituál- vstávajte pred 6:00hod a krátko si zacvičte. Prvé dni to pôjde ťažko, ale po pár dňoch sebadiscipíny sami uvidíte, že to pôjde a bude sa to meniť k lepšiemu.
  • na večeru si zakážte ťažké jedlá- uprednostnite polievky alebo ľahké jedlá a dodržujte 3 hodinový interval nejedenia pred spánkom
  • cez deň popíjate korenisté čaje (nie kyslé)
  • nedovoľte si cez deň zdriemnuť, ani presedieť pred televízorom, ale venujte sa nejakej aktivite alebo športu, choďte na vzduch, potrebujete sa unaviť, aby ste šli do postele do 22:00hod

Sladké sny 🙂